Brev:
Mælk nok? - 5 mdr.
10. februar 2004
Alder:
5 mdr.
Mælk nok? - 5 mdr.
Kære Netsundhedsplejerske
Nu skriver jeg igen igen, for at høre din mening.
Min datter (5mdr) får efter råd fra dig 3 skemåltider for at forbedre nattesøvnen, det er måske også blevet lidt bedre, men nu har vi andre problemer.
Man siger jo de skal have ca 750 ml mælk i døgnet(er det ikke korrekt?), men så meget får jeg aldrig i hende udover skemaden. Hun har også meget ofte hård mave på trods af at hun dagligt får laktulose.
Hendes madplan ser således ud:
Tidlig morgen: Ammes
Morgenmad: 1 portion grød + vand
Frokost: Grøntsagsmos + ca. 60 ml modermælkserstatning
Eftermiddag: ca. 120 ml vælling
Aftensmad: 1 portion grød + vand & frugtmos til dessert
Kl 23.30: 40-100 ml modermælkserstatning
Nat: 80-120ml modermælkserstatning
Nogen gange ammes hun en ekstra gang, hvis vi er ude eller hun piver, men min amning er desværre næsten stoppet efter alt det skemad!
Jeg kan IKKE putte et ekstra måltid ind i løbet af dagen, for hun er kun vågen 2 timer af gangen om dagen, og da vil hun ikke have mere end beskrevet. Jeg vil også meget gerne give hende grød til aften, da det er det hun sover bedst på!
Efter grød/vælling vil hun ikke have andet.
MEN får hun ikke for lidt mælk, og hvordan kan jeg give hende mere? Skal jeg droppe et af de tre skemåltider? Det skal lige siges, at hun aldrig har spist meget af gangen. Det er vel heller ikke godt, at hun skal være på afførringmiddel for at holde maven nogenlunde ok?
Håber du kan hjælpe mig! TAK
Michala